left-arrow

Se alle vores cases

Five Units x Represented

Målsætning for kampagnen

Five Units har siden 2008 designet bukser, som kvinder elsker og som passer til den enkelte. Derfor skabte vi et ambassadørsamarbejde mellem Five Units og mega-influenceren Ditte Estrup og makro-influenceren Julie Elgaard. Samarbejdet med influenterne blev sat i søen for at supportere Five Units i at nå deres målgruppe på en ny og innovativ måde – både online og offline.

Der blev indtænkt en række forskellige udgivelser på influenternes platforme for at skabe brand awareness samt drive trafik til Five Units’ webshop via hauls. Influenterne har selv skabt eget indhold, men vi tilknyttede ligeledes en professionel kampagnefotograf, så både influenterne og Five Units havde masser af kampagnemateriale i høj kvalitet til deres platforme, såsom webshop, sociale medier, nyhedsbreve og POS-materiale. Samarbejdet inkluderede også køb af rettigheder til alt indholdet, så Five Units kan anvende et på både deres betalte og organiske kanaler.

Begge influencers har deltaget i et interview, som Five Units anvender på deres hjemmeside for at fortælle om deres ambassadørsamarbejde, værdier og bukser. Der er også inkluderet rettigheder til at aktivere interviewet som advertorials i printmagasiner.

Indtænkt i kampagnen var ikke kun digitale elementer, men også et eksklusivt fysisk event under Copenhagen Fashion Week, hvor influenterne samt Five Units inviterede branchefolk og andre influenter til et netværksarrangement med præsentation af deres nye kollektion

Ligeledes blev der skabt POS-materiale med Ditte Estrup og Julie Elgaard som Five Units havde hængende i butiksvinduer under modeugen for at skabe trafik til de fysiske butikker.

Der har under hele kampagnen været fokus på både B2C og B2B, da målet for Five Units dels har været at øge trafikken til deres egen D2C-webshop, men også at tiltrække nye wholesale-kunder og derved vækste virksomhedens B2B salg. Kort efter kampagnens start modtog Five Units allerede de første proaktive henvendelser fra nye mulige forhandlere, der havde bemærket kampagnen og nu er blevet kunder.

Resultater fra vores samarbejde

2
ambassadører
1.614.105
eksponeringer
16.646
interaktioner
3,17%
engagementrate på Posts & reels
2.962
deltagere i konkurrence-opslag
48
Instagram Story-sekvenser
5
Instagram Posts og Reels
+10%
følgere på Five Units' Instagram-konto
Event
Copenhagen Fashion Week
Rettigheder
til at benytte materiale på SoMe, website, nyhedsbreve og POS
quote

Represented har derfor været en kæmpe hjælp, hvor de matchede de rigtige profiler med værdier, der matcher os som brand. Samt hjulpet os med at blive gjort synlige for de rigtige segmenter, hvilket har resulteret i øget salg i vores webshop.

Vi har haft fornøjelsen af endnu engang at arbejde sammen med Represented, som i allerhøjeste grad har udvist et enormt engagement og professionalisme. De tilpasser sig og tilføjer hele tiden ny viden og hjælper os under samarbejdet. Vi har som virksomhed stor fokus på værdierne ‘Lethed, Kærlighed & Forståelse’, og det er noget Represented opfylder til fulde.

Sidste år ville vi investere i at nå vores målgrupper med disse værdier igennem influencers og samarbejder. Represented har derfor været en kæmpe hjælp, hvor de matchede de rigtige profiler med værdier, der matcher os som brand. Samt hjulpet os med at blive gjort synlige for de rigtige segmenter, hvilket har resulteret i øget salg i vores webshop. Kommunikationen og planlægningen har været problemfri og meget professionel. De har fulgt og støttet os gennem hele kampagneperioden.

Vi kan varmt anbefale Represented og vil fortsat arbejde og bruge deres viden og ekspertise, da de er blevet en værdifuld samarbejdspartner for os og samtidig hjulpet os i vores udvikling inden for de forskellige trends i branchen.

Santijana Blazeska

Brand Manager

Vækkede casen din interesse?

Udfyld formularen, og så kontakter vi dig til en snak om, hvordan du kan skabe vækst med influencer marketing.

    Book gratis videomøde