left-arrow

Se alle vores cases

SuperBrugsen x Represented

Målsætning for kampagnen

SuperBrugsen har et fantastisk bredt udvalg og høj kvalitet af produkter. Dette havde de dog haft svært ved at få kommunikeret til den yngre målgruppe.

Vi ved, at de indkøbsansvarlige kvinder mellem 25 og 39 år finder inspiration til hverdagen på særligt Instagram. Derfor producerede vi et nyt SoMe-format. Formatet skulle kommunikere SuperBrugsens værdier på en ny, inspirerende og underholdende måde over for den yngre målgruppe for at ændre deres præferencer til valg af supermarked.

Vi teamede SuperBrugsen op med 9 nøje udvalgte mad-entusiastiske influencers, der under konceptet “Lige til at spise” skulle dyste om at lave Danmarks Bedste Hverdagsret.

Influenterne skulle deltage med deres bud på en hverdagsret, som blev bedømt af vært, dommer og madglade Simon Jul. Den endelige vinder blev udråbt af følgerne, der kunne stemme via SuperBrugsens kampagnesite.

Det hele fik liv i en videoføljeton af flere afsnit, som kombinerede top-professionel tv-produktion, kendt fra det traditionelle flow tv, og influencernes egne kreative produktioner til deres Instagram-profiler. Den unikke kombination af kreativt indhold skabte både et underholdende og genkendeligt format mixet med personligt indhold fra influenternes hverdag.

Kampagnen vandt hovedprisen for Årets Influencer Marketing kampagne ved #Influenced 2022 og SuperBrugsen fik indfriet alle kampagnens målsætninger og mere til.
Du kan se hele case-videoen lige nedenfor.

quote

Kampagnen er den bedst performende hos Coop

Ifølge vores målinger i samarbejde med KantarGallup oplevede SuperBrugsen et brand- og imageløft i den ønskede målgruppe, hvor hele 38% udtrykte en positiv holdningsændring til SuperBrugsen efter at have set kampagnen. Målingen viste også at kampagnen er den bedst performende hos Coop, når man måler på underholdningsværdi og fastholdelse af brugeren. Kampagnen oversteg alle vores forventninger til, hvad influencer marketing kan bidrage til.

Patrick Woolrych

Digital Content Management, SuperBrugsen

Resultater fra vores samarbejde

21.605.529
Eksponeringer

På tværs af alle benyttede medier; Instagram Posts, Instagram Stories, Facebook Ads samt videoreklamer på streamingtjenester.

1.798.239
Interaktioner

Knap 1,8 millioner interaktioner blev opnået på tværs af de benyttede medier samt via afstemning på SuperBrugsens kampagnesite.

10
INFLUENCERS

9 madglade influencers samt Simon Jul som dommer blev aktiveret på kampagnen til at finde Danmarks bedste hverdagsret.

36
INSTAGRAM UDGIVELSER

De medvirkende influencers udgav i alt 27 Instagram Posts og 9 Instagram Storylines på tværs af kanaler.

Målinger ifølge Kantar Gallup

72%

af kunderne nævnte, at budskabet i reklamen var troværdigt

73%

af kunderne svarede, at Simon Jul var et passende valg som vært, hvilket understreger det gode og troværdige brand-match

7,8%

stigning i antallet af følgere på SuperBrugsens Instagram-profil i kampagneperioden

quote

Et sindssygt gennemført koncept, med en rød tråd til SuperBrugens eget univers, og hvor hele kunderejsen er tænkt ind.

Kampagnen har udfordret influencer marketings rammer på en innovativ måde, og har blandet koncepter fra forskellige medieplatforme.

En kampagne som indeholder mange aktiveringer, og har mange touch points undervejs. Det har både været regulære influencer aktiviteter, TV-lignende produktioner samt brugerinddragelse.

Dommerpanelet

#influenced 2022

De 9 medvirkende influencers udarbejdede hver især deres bud på Danmarks bedste hverdagsret med ingredienser fra SuperBrugsens store udvalg.

Hele webserien, der i alt består af 3 hovedafsnit og 9 miniafsnit, samt alle opskrifterne er samlet på SuperBrugsens eget kampagnesite, som du kan komme til ved at klikke herunder.

Link til SuperBrugsen kampagnesite
quote

Vi vandt prisen for Årets Influencer Marketing-kampagne 2022

Vi takker for et fantastisk samarbejde med holdet fra Represented – at have specialister med på vognen, er altid en sand fornøjelse. Vi har nydt processen og ikke mindst den gensidige tillid, der har været.

At kunne teste et format af og udfordre medielandskabet har været en spændende rejse, som vi ikke vil hjem fra! Et klogt sammenspil af en masse kompetencer blev bragt i spil i samarbejdet, som til sammen gjorde at vi vandt prisen for Årets Influencer Marketing-kampagne 2022 ved #influenced.dk

Sophie Vegger

SoMe Manager, SuperBrugsen

Vækkede casen din interesse?

Udfyld formularen, og så kontakter vi dig til en snak om, hvordan du kan skabe vækst med influencer marketing.

    Book gratis videomøde