Målsætning for kampagnen
Floradania er et dansk brancheejet marketingselskab for potteplantesektoren, som har til formål at øge salget af danske potteplanter i både Danmark og udlandet.
Represented har hjulpet Floradania med influencer marketing. Helt specifikt satte vi i denne kampagne fokus på Mors Dag d. 14. maj, hvor influenterne igennem sjovt og inspirerende indhold delte budskabet om at værdsætte og huske sin mor – og forkæle hende med en grøn plante som lever i mange år, i modsætning til fx en buket eller en æske chokolade, som hurtigt er væk igen.
For at nå ud til målgruppen på en autentisk måde, aktiverede vi både mikro- og makroinfluenter, som gennem TikTok-videoer, Instagram Posts samt Reels har udformet kreativt indhold.
På Instagram har mikroinfluenterne skabt æstetisk indhold med Floradanias planter i fokus, for på den måde at inspirere til at forære en flot plante til Mors Dag.
På TikTok aktiverede vi makroinfluenter, som skabte kreativt, anderledes og humoristisk videoindhold omkring Mors Dag og potteplanter. Ved at skabe indhold, der afspejler influenternes personlige TikTok-univers, blev kampagneindholdet troværdigt og autentisk, og ikke mindst relevant for målgruppen på 18-30 år, som var dem, vi ønskede at påvirke til at vælge potteplanter som årets Mors Dags-gave.
Resultater fra vores kampagne
7
influenter
7
Instagram-opslag
4
Instagram Reels
3
Instagram Story-sekvenser
2
TikTok-videoer
316.062
eksponeringer
5.787
interaktioner
Danmark
lokation
Vi er utrolig godt tilfredse med både slutproduktet samt samarbejdet med Represented. De har været en fornøjelse at arbejde med i alt fra brainstorm til planlægning og eksekvering.
Line Hougaard Andersen
Projektleder




Vækkede casen din interesse?
Udfyld formularen, og så kontakter vi dig til en snak om, hvordan du kan skabe vækst med influencer marketing.