left-arrow

Se alle vores services

Megainfluenter

De er de nye megastjerner, som kan få jeres budskab bredt ud. Med hundredtusinder, eller endda millioner af følgere, kan disse personligheder skabe stort kendskab, hype og eksponering omkring din kampagne. De bringer lige præcis jeres brand frem i rampelyset.

Derfor skal du benytte megainfluenter

Enorm rækkevidde

Megainfluenter og kendisser har en enorm rækkevidde og er kendt af et meget bredt publikum. Ved at aktivere megainfluenter får du direkte adgang til deres store følgerskare.

Opmærksomhed og trends

Hvis nogen er eksperter i at skabe opmærksomhed, buzz og nye trends, så er det megainfluenter. De har stor power og kan skabe ringe i vande, som også kan føre til trends blandt mikro- og makroinfluenter.

Troværdige fortællere

Megainfluenter har opbygget troværdighed blandt deres følgere. De er derfor oplagte ambassadører, som på grundet af deres navn og position kan blåstemple produkter og services, og dermed øge forbrugernes tillid, så de vælger netop jer.

Potentielt global indflydelse

Kendisser og megainfluenter kan have en international følgerskare. Et samarbejde med dem giver jer mulighed for at nå ud til et globalt publikum og skabe international opmærksomhed omkring jeres brand.

Hvad er en megainfluent?

Megainfluenter refererer til en særlig kategori af indflydelsesrige personer på sociale medieplatforme, der har opnået en enorm følgerskare, typisk i hundredtusinder eller millioner. Disse personer har opbygget deres indflydelse via deres virke andre steder i underholdningsbranchen, eller gennem konsistent og engagerende indhold, der appellerer til et bredt publikum, på et eller flere sociale medier. De kan påvirke holdninger og beslutninger, og kan på rekordtid give jeres kampagne mange hundredetusinde eksponeringer.

Megainfluenter kan være tv-personligheder, musikere, skuespillere, celebrities – eller rendyrkede SoMe-influencers kendt fra medier som Instagram, TikTok, Twitch og YouTube.

Hos Represented arbejder vi som udgangspunkt ud fra, at en megainfluent i Danmark har mere end 100.000 følgere på Instagram. Man kan også være makroinfluent på TikTok, YouTube, Twitch eller andre sociale medier.

Definitionen af en megainfluent kan variere efter land og hvem, man spørger. I eksempelvis USA har megainfluent typisk flere følgere, og det, vi i Danmark definerer som megainfluent, vil i USA blive defineret som makroinfluenter. Det skyldes, at befolkningen er større i USA, og en profil med eksempelvis 100.000 følgere derfor i relative termer typisk anses som en mindre profil end profilen vil gøre i fx Skandinavien.

Hvordan adskiller megainfluenter sig fra andre typer af influenter?

Hvad er fordelene ved at samarbejde med disse store personligheder? En af de største fordele ved at samarbejde med megainfluenter er deres enorme rækkevidde og deres evne til at skabe stor opmærksom om deres indhold – og måske lige netop dit brand.

De leverer indhold, som er i tråd med deres personlige brand og image. Et enkelt post på deres kanal kan nå ud til hundredtusindvis personer – endda millioner af personer. Derfor, hvis målsætningen er at øge brand awareness og nå ud til et bredt publikum, er megainfluenter vejen frem. Mange megainfluenter har desuden profiler på flere forskellige sociale medier som Instagram, Tiktok, Youtube eller Facebook, hvilket giver fleksibilitet i måden, de kan eksponere dit produkt.

Den store følgeskare giver også mulighed for at nå ud til en bred målgruppe yderst effektivt, og de kan derfor skabe et massivt medietryk over en kort periode, hvilket kan være oplagt i forbindelse med eksempelvis en premiere, en lancering eller et særligt tilbud.

Megainfluenter har ofte følgere fra forskellige geografiske områder, i forskellige aldre og segmenter, hvilket netop giver dem musklen til at nå ud til en bredere målgruppe end influencers med færre følgere. Dette kan være en klar fordel for de brands, der har en bred målgruppe, eller som ønsker at udvide deres kundeportefølje og nå ud til nye målgrupper, markeder eller geografiske områder.

Det sidste punkt som er værd at nævne omkring megainfluenter, er, hvordan de kan være en ”game-changer” for jeres brand ved at blåstemple det og blive jeres ambassadør. Megainfluenter har opbygget en troværdighed, position og autoritet, der gør, at når de lægger navn og ansigt til et brand, så højnes opfattelse af det brand både blandt forbrugere og din virksomheds øvrige interessenter. Dette kan føres tilbage det snart ældgamle marketingsgreb celebrity endorsement. Tænk på, hvor mange sko Nike har solgt gennem tiden med Michael Jordan som deres ambassadør. Eller skal vi kalde ham mega influencer?

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe jer med at aktivere megainfluenter og kendisser som en del af jeres marketingmix, kan du booke et uforpligtende møde med en af vores dygtige rådgivere.

Vi skræddersyer alle kampagneoplæg til jeres virksomhed og behov for at opnå det bedste resultat.

Det er altid gratis at modtage et kampagneoplæg.

Book uforpligtende møde
Book gratis videomøde