left-arrow

Se alle vores services

Makroinfluenter

Med et højt antal følgere, der deler samme interesser og passioner, som dem selv, er makroinfluenter exceptionelle til at skabe digitale communities. Som brand kan du blive en del af deres community, og forvente indhold i høj kvalitet om jeres produkt. Jeres virksomhed får brandambassadører indenfor lige præcis de nicher og specifikke målgrupper, I ønsker at ramme.

Derfor skal du benytte makroinfluenter

Høj troværdighed

Makroinfluenter har typisk brugt lang tid på at opbygge sit brand og har en høj troværdighed blandt sine følgere.

Fantastiske storytellers

Ved at benytte makroinfluenter, får I mulighed for at benytte dygtige storytellers som talerør for jeres brand, der samtidig leverer indhold i høj kvalitet.

Større kendskab

Makroinfluenter har en større følgerskare end mikroinfluenter, og I kan derved opnå kendskab hos en større målgruppe og potentielt nå langt flere nye kunder.

Konverteringsstærke

Ved at aktivere de rigtige makroinfluenter for lige netop jeres brand, viser vores analyser at makroinfluenter i mange tilfælde kan skabe den laveste pris per konvertering via en høj konverteringsrate og en forholdsvis stor følgerskare.

Hvad er en makroinfluent?

Makroinfluenter (macro influencers) har taget de sociale medier med storm. De er individer, der har opbygget en betydelig tilstedeværelse på et eller flere sociale medier, og dermed har en stor følgeskare og rækkevidde. Deres følgeskare er typisk opbygget på baggrund af deres personlige brand og stil, ofte inden for en specifik niche som mode, skønhed, fitness, rejser eller livsstil, som de har en stor passion og viden omkring. Makroinfluenter kan også være kendt for at dele personlige oplevelser, som deres følgere kan relatere til eller lade sig inspirere af. Men hvad er en makroinfluent egentlig, og hvordan adskiller de sig fra andre typer af influencers?

Hos Represented arbejder vi som udgangspunkt ud fra, at en makroinfluent i Danmark har mellem 10.000 og 100.000 følgere på Instagram. Man kan også være makroinfluent på TikTok, YouTube, Twitch eller andre sociale medier.

Definitionen af en makroinfluent kan variere efter land og hvem, man spørger. I eksempelvis USA har makroinfluenter typisk flere følgere, og det vi i Danmark, definerer som makroinfluenter, vil i USA blive defineret som mikroinfluenter. Det skyldes, at befolkningen er større i USA, og en profil med eksempelvis 20.000 følgere derfor i relative termer typisk anses som en mindre profil end profilen vil gøre i fx Skandinavien.

Hvad er værdien ved at aktivere makroinfluenter?

Aktivering af makroinfluenter kan være af stor værdi for din virksomhed eller dit brand, da makroinfluenter besidder indflydelse inden for en bestemt branche, niche eller demografisk gruppe med deres store følgeskarer. De har titusinder af følgere, hvilket giver mulighed for at nå ud til en bred og engageret målgruppe. Når de taler om dit produkt eller brand, øges opmærksomheden omkring jer markant, og tilliden til jeres brand hos deres følgere styrkes. Dette skyldes den betroede relation, som mange følgere har til influenterne, og det positive indtryk, de skaber omkring dit brand.

Makroinfluenter er også dygtige indholdsproducenter, hvilket giver mulighed for at få kvalitetsindhold til brug på dine egne platforme eller i din øvrige marketing. Dette sparer tid og ressourcer, da du kan drage fordel af deres evner til at skabe engagerende indhold om dine produkter eller tjenester. Du kan også målrette din målgruppe nøje ved at samarbejde med influenter, der har følgere, der matcher din ideelle kundebase.

Samarbejde med makroinfluenter i salgsfremmende kampagner kan føre til en betydelig stigning i din omsætning. Når makroinfluenter deler unikke rabatter og tilbud til deres følgere, er det ofte med til at motivere potentielle kunder til at afprøve dine produkter eller tjenester. Endelig kan du drage fordel af feedback fra influenter, da de kan give uvildig indsigt i, hvordan dine produkter eller tjenester opfattes af deres følgere. Dette kan være værdifuld information til forbedring af din forretningsstrategi og kommunikation.

Det er dog afgørende at vælge de rette makroinfluenter, der er i overensstemmelse med dine brands værdier og mål. Tydelige aftaler og forventningsafstemning i samarbejdet med influenter er også vigtige for at sikre et vellykket samarbejde og opnå de ønskede resultater.

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe jer med at aktivere makroinfluenter som en del af jeres marketingmix, kan du booke et uforpligtende møde med en af vores dygtige rådgivere.

Vi skræddersyer alle kampagneoplæg til jeres virksomhed og behov for at opnå det bedste resultat.

Det er altid gratis at modtage et kampagneoplæg.

Book uforpligtende møde
Book gratis videomøde