Målsætning for kampagnen
Lommetyveri har været et stigende problem for borgerne i Københavns Kommune. Med buskabet “Pickpockets Love Distractions” ønskede Københavns Kommune at sætte fokus på, hvordan borgerne kunne forhindre at blive udsat for lommetyveri.
Kampagnen blev eksekveret på en legende og humoristisk måde med fokus på den gode lommetyv, der placerede slikkepinde i forbipasserendes tasker – for at sætte fokus på, hvor let-tilgængelige borgernes ejendele er, hvis de bliver distraheret.
Resultater fra vores samarbejde
3
influencers
5.413
interaktioner
97.000
videoafspilninger
Videoproduktion
inkluderet
5
Instagram-udgivelser
3
Facebook-udgivelser
74%
positiv feedback
Københavns Kommune målte på deres brug af influencers. 74% synes, at det er en meget/overvejende god idé, at Københavns Kommune laver kampagner i samarbejde med influencers.
Represented formåede til fulde at hjælpe med at levere budskabet på en oplysende, sjov og ikke skræmmende måde!
Lommetyveri er et stigende problem i København. Sammen med Københavns Politi lancerede vi i Københavns Kommune derfor en større kampagne for at oplyse unge københavnere og turister. Vi testede en ny måde at få spredt vores budskab på – ved at bruge såkaldte influencers via Represented.
Det fungerede fantastisk, og vi har været meget glade for vores samarbejde med både Represented og influencerne. Der har været stor forståelse for, at vi er en offentlig politisk organisation – Represented formåede til fulde at hjælpe med at levere budskabet på en oplysende, sjov og ikke skræmmende måde!
Vi målte på vores brug af influencers – og 3 ud af 4 af de adspurgte (74%) synes, at det er en meget/overvejende god idé, at Københavns Kommune laver kampagner i samarbejde med influencers.
Victoria-Louise Tilsted
Københavns Kommune, kampagneansvarlig for Pickpockets love distractions
Vækkede casen din interesse?
Udfyld formularen, og så kontakter vi dig til en snak om, hvordan du kan skabe vækst med influencer marketing.