left-arrow

Se alle vores cases

Flexbolig – Lolland Kommune x Represented

Målsætning for kampagnen

Målsætningen var at generere opmærksomhed om “Flexbolig”-konceptet og sætte fokus på området som et attraktivt sted. Alt med ønsket om at tiltrække flere nye beboere til området.

Flexbolig er et udtryk, der bruges om huse, der har separate regler for opholdskrav end normale huse. Dette betyder, at en “Flexbolig” kan benyttes som et ekstra familiehus – ligesom et sommerhus.

Dog er reglerne for “Flexboliger” ret komplicerede, og Lolland Kommune ønskede derfor en marketingskanal til at forklare konceptet og dets fordele for den rigtige målgruppe.

Vi søsatte en kampagne med 3 influencers, der forklarede “Flexbolig”-konceptet gennem potentielle køberes øjne og fremme dette som en attraktiv mulighed for unge Københavnerfamilier.

Kampagnen inkluderede personligt indhold fra influencernes besøg på Lolland samt en dybdegående beskrivelse af, hvad en “Flexbolig” er. Alt sammen kombineret med æstetiske billeder og inspirerende tekster, til at give følgerne lysten til at udforske denne del af Danmark.

Resultater fra vores samarbejde

3
influencers
76
udgivede opslag
273.031
eksponeringer
3
platforme
7,20%
engagementrate, blogindlæg
03:25
Gns. tidsforbrug per besøg, blogindlæg
Rettigheder
til at benytte indhold på egne kanaler
Danmark
lokation
quote

Represented hjalp os gennem processen lige fra sparring om målgrupper og kampagnens opbygning til afrapportering og resultaterne.

For os er det nyt at arbejde med influencers i vores markedsføring, og med de mange muligheder, der byder sig til for en kommunikationsafdeling, var det vigtigt at have en kvalificeret indgang til dén kanal.

Henrik Madsen

Souchef, Strategi- og Direktionssekretariatet

Vækkede casen din interesse?

Udfyld formularen, og så kontakter vi dig til en snak om, hvordan du kan skabe vækst med influencer marketing.

    Book gratis videomøde